Experti: Internetové sociální sítě nemají na volby klíčový vliv
Odborníci oslovení ČTK se stavějí zdrženlivě k roli sociálních sítí a internetu při prezidentské volbě. Sociální sítě podle nich sice vedou k většímu zapojení občanů do debaty o roli hlavy státu, případně o jednotlivých kandidátech, mezi jejich uživateli se však stále nachází pouze menšina z celkového počtu potenciálních voličů. Týmy prezidentských kandidátů se pak v předvolební kampani spíše učily využívat možností internetu, než aby propagaci posunuly na úroveň obvyklou z USA nebo západních zemí, uvedli odborníci na nová média Václav Jelen ze společnosti Actum a šéfredaktor internetového magazínu Ikaros Jan Rylich.
V porovnání s využitím sociálních médií ve Spojených státech byly internetové prezentace českých kandidátů spíše "amatérské", uvedl Jelen. Podobně vedené kampaně v elektronickém světě podle něj nemají klíčový vliv na volební účast. "Skutečně si myslím, že jejich vliv se v médiích trochu přeceňuje. A to primárně proto, že sociální sítě jsou pro média docela sexy téma, které rády zmiňují," řekl ČTK Jelen.